niedziela, 10 marca 2019

Czwartaki na stacjach zadaniowych






Stacje zadaniowe były sposobem na powtórzenie wiadomości o legendach, częściach mowy i pisowni "nie" z różnymi częściami mowy.
Drugi raz zaproponowałam uczniom taką formę pracy. Uczniowie wiedzieli już na czym polega praca. Dobrani w zespoły rozwiązywali zadania. Dużo gwaru, zaangażowania i powtarzania. Chociaż na poczatku zdarzyły się problemy teczniczne (tablety nie chciały połączyć się internetem), udało się dokończyć wszystkie zadania i omówić wymagania do sprawdzianu.




Zaproponowałam uczniom 6 stacji zadaniowych. Dwie stacje związan były z odczytywaniem informaji z tekstu oraz wskazywaniem bohaterów legend i cech gatunku. Cztery stacje polegały na wykorzystaniu quizów z learningapps. Pierwsze z nich dotyczyło rozpoznawania części mowy, kolejne pisowni "nie" z różnymi częściami mowy, rozpoznawaniu treści różnych legend, tworzenia planu wydarzeń do jednej z legend. Dodatkowo uczniowie otrzymali karty pracy, w których odnotowywali dodatkowe wiadomości na podstawie wykonanych zadań.

By wykorzstać zadania z learningapps uczniowie posługiwali się QRkodami.

Było ciekawie i angażująco. Dostałam super informację zwrotną. Jedna z uczennic powiedziała, że każda lekcja tak powinna wyglądać!
Ja też bym tak chciała, bo uczniowie dyskutowali, ustalali i bawili się zadaniami. Kolejny raz analizowali treśc legend, wskazywali bohaterów, ćwiczyli rozpoznwanie fikcyjnych i realistycznych bohaterów.
Mama nadzieję, na super efekty na sprawdzianie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz