poniedziałek, 7 maja 2018

Escape room na historii, czyli ciekawe powtórzenie



Stało się. Na historii w klasie II przeprowadziłam lekcję z pokojem zagadek. Ponieważ wcześniej przygotowałam taką grę z innego tematu, teraz zrobienie zadań zajęło mi dużo mniej czasu. 
Zadania zwiążane były z materiałem powtórzeniowym o reformach w XVIII wieku. Temat jest istotny, dlatego poświęciłam mu kilka lekcji prowadzonych różnymi metodami. Chcę, by uczniowie dobrze utrwalili ten materiał. 
Przed zagadkami były zajęcia poświęcone sądowi nad Stanisławem Augustem Poniatowski, wcześniej burza mózgów na temat klęski Powstania Kościuszkowskiego. Teraz ... pokój zagadek.

Wybrałam 5 zagadnień, na które chciałam poświęcić więcej czasu. Wykorzystałam learningapps (świetną grę z dopasowywaniem map), padlet, na który wrzuciłam postacie związane z tematem, szyfr Juliusz Cezara oraz kodowanie. Pięć zadań i wskazówek, które czasami sprawiały dużo trudności, ale zmuszały uczniów do innego spojrzenia na otoczenie. Musieli też być uważni i dobrze czytać polecenia, odkrywać pułapki, rozwiązywać problemy. zespoły w różnym tempie dotarły do klucza. Wszyscy jednak byli zaangażowani i z zapałem rozwiązywali zadania. 
Było to dla nich ciekawe doświadczenie. Na pewno kolejny sposób na pracę z materiałem historycznym. Każda lekcja moze być ciekawa. wazna jest różnorodność. Ważne jednak, by się nie zapędzić w szaleństwo formy. Jednak wiosna zmusza do odświeżenia nie tylko garderoby. Pozdrawiam Peru.

Zagadki do escape roomu z hisorii.

Kod Juliusza Cezara - reformy
Przyczyny upadku Polski
Postacie - padlet
Mapy learningapps
kodowanie dat

Oczywiście wskazówki w zadaniach do kolejnych zagadek są dostosowane do moich potrzeb i możliwości w klasie. Dlatego każdy wskazówki musi dostoswać do tego, gdzie można ukryć zagadki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz