piątek, 1 listopada 2019

Triorama, czyli aktywnie na historii.

Moi uczniowie bardzo lubią aktywności plastyczne. Chętnie rysują, wycinają i kleją. Dlatego szukam dla nich metod pracy, które zaspokoją ich potrzeby dziergania,  a także umożliwią realizację PP. Jak to pięknie brzmi?
Tym razem po dużymi projekcje historyczno-polonistycznym o mitologii  przygotowałam ciekawe powtórzenie o historii Grecji. Triorama.

Tutaj znajdziecie informację, jak technicznie wykonać triiramę. Jak wykorzystać, to już inna sprawa.
Piątoklasiści na podstawie wymagań do sprawdzianu przygotowali zbiór informacji o starożytnej Grecji.
Niebanalny sposób na powtórzenie,  który wciągnął największego buntownik.

Obserwacja pracy uczniów to ważne źródło informacji o tym, co ucziowie już umieją, nad czym trzeba jeszcze pracować. Nie tylko w kontekście wiedzy i umiejętności przedmiotowych, ale przede wszystkim kompetencji. Moi uczniowie nie wiedzieli, że ćwiczyli sprawną komunikację, wyszukiwanie informacji, wykorzystanie różnych źródeł informacji, współpracę. Integrowali się znakomicie. To było najważniejsze i to zostanie z nimi. Ateny i Sparta były tylko pretekstem. uważam, że tak powinno być i do tego w edukacji powinniśmy dążyć.

Czego dowiedzieli się o uczniowie w czasie lekcji? Z pewnością powtórzyli wiadomości.  Trudno im jeszcze o samodzielną refleksję dotyczącą swojej pracy, ale uczymy się tego.  Zawsze zwracam uwagę,  by spróbowali ocenić, co zyskali dzięki takim działaniom na lekcji.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz