środa, 30 października 2019

Teatrzyk japoński w klasie 5

Kolejne dzialanie w klasie 5 zainspirowne warszawskim spotkanie poloistów w sierpniu. Jedno z wystąpień poświęcone było wykorzystaniu teatrzyku kamishibai na lekcjach języka polskiego.
Pomyślałam, że mitologia, tworzenie wypowiedzi to dobry moment, by skorzystać z tego narzędzia.

Zaproponowałam uczniom zilustrowanie mitu o Heraklesie i zaprezentowanie go za pomocą teatrzyku kamishibai. Już wczesniej, mój domowy specjalista od zadań niemożliwych "wyprodukował" mi drewniany teatrzyk. Czekał cierpliwie na to, by uczniowie przygotoali plansze.
Na przygotowana poświęciliśmy 3 godziny lekcyjne.
Na pierwszej uczniowie czytali mit i tworzyli plan wydarzeń w zespołach. Później ustalali, jak zilustrować historię. Następnie przygotowywali ilustracje i opisywali przygody Herkulesa. Ostatnia lekcja to występy, prezentacje wytworów uczniów.
Wszyscy wystąpili, co było ważnym elementem wspólnej pracy.



Co się udało:
- wspólna praca ;
- ćwiczenia w tworzeniu opowiadania;
- powtórzenie wielokrotne tresci mitu o Herkulesie;
- ćwiczenie w zakrsie wystąpień, prezentowania swojej pracy;
- usprawnianie motoryki małej (ważne dla moich uczniów - dysgraficy).

Informacja zwrotna od uczniów; fajne było, kiedy będzie następne. Chyba najbardziej podobało się otwieranie okienka. Niektóre grupy przewidziały dodatkowe efekty dźwiękowe.

  


Na koniec zastanowiliśmy się, co można ulepszyc w teatrzyku. Okazało się, że nikt nie zaplanował planszy na początek i koniec.To następnym razem do uzupełnienia.

Rysunki wykonały uczennice klasy 5b.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz