wtorek, 26 lutego 2019

Gry na historii, czyli ciągle powtarzamy i utrwalamy.



Chronologia to bolączka naszych uczniów. Uczniowie, niestety, kojarzą historię z uczeniem się dat na pamięć. Nie uważam, że na tym polega historia, ale umieszczanie wydarzeń w czasie i sprawne poruszanie się w czasoprzestrzeni jest istotnym elementem do zrozumienia historii i procesów historycznych. W związku z tym chronologia i umieszczanie wydarzeń w czasie jest ważne w uczeniu się historii.



Wcześniej pisałam o zastosowaniu tasmy chronologicznej i wspólnym porztdkowaniu wydarzeń. Teraz postanowiłam wykorzystać gry do utrwalania chronologii, ale także utwalania postaci i wydarzeń z nimi zawiązanych.

Wykorzystałam na lekcji domino i trimino. Uczniowie połączeni w grupy rozgrywali partię domina i trimino. Ponieważ nie są to duże objętościowo gry, uczniowie mogli wymieniać się i rozegrać około 3 różnych gier w czasie lekcji.

To kolejny sposób na powtarzanie. Ważne jest moim zdaniem stosownie różnych sposobów na utrwalanie i przypominanie treści, by ani treści, ani forma nie stały się nużące. Następne lekcje poświęcę na rzowiązywanie testów, bo taka forma też jest istotna, by uświadomić uczniom technikę pracy z testem.


Materiały do gier:
daty_1
datyz-2
daty_3
daty_4
daty_5
postacie_powszechna
władcy

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz