niedziela, 3 lutego 2019

Zgadnij, kim jestem na historii





Jak dobrze utrwalić postacie historyczne? Postanowiłam wykorzystać pomysł z lekcji języka polskiego. Zgadnij kim jestem dobrze sprawdziło się w czasie, gdy pracowaliśmy nad powtórkami lektur. Pomyślałam, że utrwalimy wiadomości o postaciach historycznych w ten sposób.



Przygotowałam zestaw 6 postaci związanych z historią I wojny światowej. Uczniowie wylosowali swoich bohaterów. W ciagu 5 minut trzeba było znaleźć 3 fakty związane z konkretnym bohaterem. Następnie połączyłam uczniów w 3 grupy, które miały wymieniać się przy stolikach.

Wcześniej klasa została przygotowana tak, by można było usiąść przy stolikach spotkań . W ciągu minuty należało przekazać najważniejsze informacje o swoim bohaterze. Druga osoba miała zanotować wiadomości i odgadnąć kim jest przedstawiana postać?

Gra zainteresowała uczniów. Pracowali intensywnie i skutecznie. Udało się rozpoznać większość bohaterów. Najwięcej kłopotów sprawił wszystkim Lenin.
Tak jak myślałam wcześniej metoda jest odpowiednia nie tylko do rozpoznawania bohater lektur. Spradza się także w odniesieniu do postaci historycznych. Myślę jeszcze o wykorzystaniu tej metody przy pracy z pojęciami. Zachęcam do skorzystania. Powodzenia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz