niedziela, 3 lutego 2019

Powtarzanie czas zacząć.




Nieuchronnie w ostatnich klasach gimnazjum nadchodzi czas powtarzania. Od zawsze zastanawiam się, jaka forma będzie najkorzystniejsza dla moich uczniów , a zarazem interesująca dla mnie.
Uważam , że moje zadowolenie też jest istotne. W tym roku zaplanowałam wykorzystanie taśmy chronologicznej. Uznałam, że świadomość czasu jest bardzo istotna w dobrym przygotowaniu do egzaminu, ale także w rozumieniu zjawisk historycznych.

By zrealizować mój pomysł postanowiłam wykorzystać obrus papierowy. Ma około 5 metrów długości. Klasę połączyłam w grupy.
Na początek każda grupa otrzymała zdjęcia związane z wydarzeniami, które rozdzielają epoki. Zadaniem każdej grupy  było zebranie skojarzeń, pojęć, postaci związanych z danym wydarzeniem
i umieszczenie zdjęcia w odpowiednim miejscu taśmy chronologicznej.
W ten sposób otrzymaliśmy zarys taśmy, którą powoli w podobny sposób uzupełniamy. Pojawiają się wydarzenia, postacie, pojęcia.

 Jakie korzyści?
Powtarzanie, kojarzenie, szukanie powiązań. Mimochodem dokonujemy porządkowania wiadomości. Przy okazji ćwiczymy wyszukiwanie informacji, tworzenie notatek, zabawy graficzne też się zdarzają.

Przed nami kilka lekcji powtórkowych. Już niedługo dokonam oceny efektów.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz