środa, 23 stycznia 2019

Pocztówkowa przyjaźn






Moje czwartaki biorą udział w wymianie pocztówkowej z kolegami z Wielunia. Pierwsze wymiany miały miejscowości grudniu i miały postać świątecznych pozdrowień.  Styczniową wymianę postanowiliśmy wykorzystać do przybliżenia naszym kolegom historii naszego miasta.



Postanowiłam, że przygotuję materiały dzięki którym będziemy ćwiczyli wyszukiwanie informacji, tworzenie listu, rozpoznawanie charakterystycznych miejsc naszego miasta. Dzieciaki świetnie się bawiły, a co najważniejsze kształciły różne umiejętności i kompetencje.
Przeliczały ile lat istnieje nasze miasto (usłyszałam, co prawda, że to nie matematyka, ale obliczenia udało się wykonać nawet na jezyku polskim), wyszukiwały położenie miasta na mapie i ozdabiały swoje kartki wymyślnymi szlaczkami.




Mamy nadzieję, że nasze listy spodobają się kolegom i koleżankom z Wielunia i wkrótce poznamy bliżej ich miasto.
Zachęcam do takiej formy pracy. Przyjemnie było patrzeć, jak dzieciaki oczekują listów i jak z wypiekami na twarzy otwierają i czytają kartki.

Poświęciłam na zrealizowanie działań 2 lekcje, ale nie mam poczucia, że straciłam ten czas. Myślę, że moi uczniowie zdecydowanie nauczyli się dużo więcej niż na typowej lekcji.  Polecam.

* do wymiany pocztówkowej wykorzystałam zdjęcia zrobione przez mojego syna.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz