środa, 23 stycznia 2019

Smarfon bohatera





Zainspirowana pomysłami nauczycieli na facebookowej grupie "Poloniści z pasją", postanowiłam zaproponować moim czwartoklasistom nową formę pracy z lektur.a Na lekcji pojawiło się zadanie "Smartfon bohatera".


Uczniowie przeczytali "Mikołajka"i jedną z lekcji poświęciliśmy na przygotowanie smartfona głównego bohatera. 
Zadanie poprzedzone było rozmową, co znajdziemy w każdym smartfonie. ierwsze odpowiedzi, co mnie zdziwiło, to gry i internet. Powoli jednak udało się ustalić, że jednak smartfon to głównie telefon i powinny być kontakty. Do tego dołożyli wiadomości i galerię.

Tak ustaloną zawartość smartfona trzeba było uzupełnić i stworzyć telefon Mikołajka. Uczniowie projektowali kontakty, wpisując wszystkich kolegów mikołajka; pisali sms z przyjaciółmi, tak, by odzwierciedlały charakter lub zainteresowania rozmówcy, wreszcie rysowali zdjęcia , któe mogliby znaleźć w galerii telefonu Mikołajka.
     


Uznałam, obserwując uczniów, że była to bardzo ciekawa i kształcąca forma pracy. Kolejny raz przejrzeli wszystkich bohaterów lektury, tworzyli tekst smsów, rysowali bohaterów z uwzględnieniem elementów umożliwijących rozpoznanie bohaterów. Uczniowie mogli wykazać się znajomością lektury, kreatywnoscią oraz przy okazji robili to, co bardzo lubią realizowali się plastycznie. 

Zachęcam do wypróbowania nie tylko z maluchami (pewnie się obrażą).

Przyjemne z pożytecznym.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz