piątek, 8 czerwca 2018

Lapbook na historii, czyli 7 klasa w międzywojennej Polsce.



Lapbooki rozpowszechniły się już w naszych szkołach, ale chyba głównie na jezyku polskim. Postanowiłam wprowadzić moich uczniów w świat międzywojennej Polski za pomocą lapbooka. Ponieważ uczniowie uznali, że uczenie się metodą projektów jest fajne, zaproponowałam im realizację całego działu w formie lapbooka i samodzielnej pracy w zespołach.


Czym jest lapbook? To rodzaj książki, plakatu, w którym umieszczamy najważniejsze informacje na dany temat. przygotowujemy do tego kopery, różne skrytki, w których prezentujemy zagadnienia. To ciekawa zabawarozwijajaca takze wyobraźnię oraz doskonaląca możliwości manualne - dla współczesnych dzieciaków bezcenne.

Każdy zespół dostał zagadnienia, które powinny znaleźć się w lapbooku. Następnie przez 3 lekcje zespoły opracowywały zagadnienia, zbierały materiały i przygotowywały swojego lapbooka. 
Na kolejenj lekcji nastapiła prezentacja pracy. 1 godzina lekcyjna została poświęcona na omówienietego czego dowiedzieli się o II Rzeczypospolitej. 

Efekty:
  • zrealizowane zagadnienia z podstawy programowej
  • uczniowie wielokrotnie "przerabiali" zagadnienia (czytali, wybierali, umieszczali w lapbooku)
  • dobierali materiał ikonograficzny - zdjęcia, mapy
  • wspólpracowali w grupach
  • obserwowanie pracy uczniów i ich wyborów bezcenne
  • rozwijanie kontaktu interpersonalnego z uczniami na poziomie indywidualnym.



Zaangażowanie w pracę bardzo duże. Samodzielność do kwadratu. Opinia uczniów po lekcji: lekcja była efektywna, bo ciągle trzeba było powtarzać wiadomości w różny sposób.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz