Lapbooki rozpowszechniły się już w naszych szkołach, ale chyba głównie na jezyku polskim. Postanowiłam wprowadzić moich uczniów w świat międzywojennej Polski za pomocą lapbooka. Ponieważ uczniowie uznali, że uczenie się metodą projektów jest fajne, zaproponowałam im realizację całego działu w formie lapbooka i samodzielnej pracy w zespołach.
Czym jest lapbook? To rodzaj książki, plakatu, w którym umieszczamy najważniejsze informacje na dany temat. przygotowujemy do tego kopery, różne skrytki, w których prezentujemy zagadnienia. To ciekawa zabawarozwijajaca takze wyobraźnię oraz doskonaląca możliwości manualne - dla współczesnych dzieciaków bezcenne.
Każdy zespół dostał zagadnienia, które powinny znaleźć się w lapbooku. Następnie przez 3 lekcje zespoły opracowywały zagadnienia, zbierały materiały i przygotowywały swojego lapbooka.
Na kolejenj lekcji nastapiła prezentacja pracy. 1 godzina lekcyjna została poświęcona na omówienietego czego dowiedzieli się o II Rzeczypospolitej.
Efekty:
- zrealizowane zagadnienia z podstawy programowej
- uczniowie wielokrotnie "przerabiali" zagadnienia (czytali, wybierali, umieszczali w lapbooku)
- dobierali materiał ikonograficzny - zdjęcia, mapy
- wspólpracowali w grupach
- obserwowanie pracy uczniów i ich wyborów bezcenne
- rozwijanie kontaktu interpersonalnego z uczniami na poziomie indywidualnym.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz