piątek, 2 marca 2018

Jak najlepiej zapamiętać, czyli o graficznych notatkach.

Zapamiętywanie w procesie nauczania to bardzo ważny moment. Jak wzmocnić i uatrakcyjnić ten proces? To zagadnienie ostatnio bardzo mnie zajmuje.
Notowanie to bardzo ważna umiejętność,  szczególnie w kontekście dalszego kształcenia i uczenia sie uczniów. W związku z tym przeczytałam  kilka artykułów na ten temat i zastanowiłam się, jak ja robiłam i robię notatki w czasie wykładów, spotkań i szkoleń. Rysowanie bardzo często pojawia się na kartkach zapisywanych przeze mnie. Dlatego postanowiłam spróbować zastosować taką formę pracy. Przygotowałam kartę pracy. Bardzo się starałam, bo rysowanie nie jest moją mocną stroną. Uczniowie jednak docenili. Spodobało się, a ja doskonalę swoje umiejętności w tym zakresie. Korzystam z publikacji, podglądam kolegów mistrzów i tworzę kolejne karty pracy. Polecam spróbować. Zdecydowanie wpływa na wzrost zainteresowania na lekcji. Najlepiej jednak, gdy takie notatki uczniowie wykonują sami. Czas więc na nauczenie uczniów bawienia się w rysowanie notatek. Oczywiście nie można korzystać z tej formy często, ale dlaczego nie spróbować czasami. Powodzenia.
Przykładowa notatka uczniowska. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz