sobota, 5 października 2019
Powtórzenie wiadomości, czyli pokój zagadek.
Jeszcze tego moje dzieciaki nie robiły. Zaproponowałam uczniom powtórzenie w pokoju zagadek. Przygotowałam 5 zadań plus zadania z kodowania.
Połączeni w grupy uczniowie zmagali się z zadaniami dotyczącymi czytania ze zrozumieniem, tworzenia poprawnego emaila, stosowania trybów czasownika w określonych sytuacjach.
Zadanie kończące polegało na znalezieniu klucza-kodu. Na początek trzeba było odnaleźć słowo, wspólne dla wszystkich zadań wcześniej rozwiązywanych przez uczniów. podałam ,że złożone jest z 8 liter, 7 głosek, 2 sylab i ma 2 głoski miękkie.
Poszukiwanym wyrazem był rzeczownik"przyjaźń". By odszukać kod, należało nadać, każdej literze w tym słowie numer z alfabetu. Znaleziony kod uczniowie wpisywali w zakodowany plik worda na komputerze. Jeżeli był poprawny, gracze dostawali brawa.
Powtarzanie może być przyjemne. Ten sposób motywował do działania i poszukiwania kolejnych zagadek.
Przy okazji udało się bez grymasów powtórzyć ważne zagadnienia. Kolejny raz sprawdza sie zasada to samo, tylko w inny sposób.
Do przygotowania zadań wykorzystałam podręcznikowe powtórzenie. Wybrałam najbardziej adekwatne zadania dla mojej klasy i dodałam coś od siebie.
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz