środa, 9 października 2019

Powtórzenie wiadomości, czyli mapa myśli w klasie 5.




Żeby coś stosować, trzeba się tego nauczyć. To wydaje się oczywiste, ale często trudno nam zrozumieć i przyjąć do wiadomości, że uczniowie mają trudności z pracą jakąś metodą. Odpowiedź często jest prosta - nie nauczyli się jeszcze pracować w dany sposób. Najlepsze lekarstwo - stosować metodę kilka razy, nie zrażać się pierwszymi niepowodzeniami.



Tym razem postanowiłam nauczyć "moich" uczniów map myśli.
Jak postanowiłam, tak zrobiłam. Wykorzystałam do tego lekcję powtórzeniową o cywilizacjach starożytngo wschodu.

Pokazałam, jak można wykonać mapę myśli (zrobiłam przykładowy fragment dotyczący Egiptu). Kolejne części, wzorując się na mojej pracy, uczniowie wykonali samodzielnie. Różnie było z efektami.


Nie oczekuję, że już po pierwszym razie samodzilenie będą stosować mapę myśli. Z pewnością trzeba jeszcze ćwiczyć wielokrotnie pracę tą metodą. Nie wszyscy też polubią taką formę notowania. Na pewno jednak ważne jest, że znają sposób i będą mogli wykorzystać.

Z ostatniej chwili! Przy pracy metodą projektu jedna z grup zastosowała mapę myśli, opracowując Mit o powstaniu świata.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz