piątek, 9 listopada 2018
Wiek żelazy i pary projektowo.
Jak poradzić sobie z tym, że mamy mało czasu na realizację materiału? Mój pomysł to realizacja projektu. Dzięki temu zaoszczędziłam około 2 lekcji. Jak to było?
Cały dział (5 lekcji + powtórzenie i sprawdzian) zrealizowałam w formie projektu. Uczniowie otrzymali wymagania, informacje o źródłach oraz wymagania dotyczące sposobu prezentacji efektów ich samodzielnej pracy.
Przez 3 lekcje szukali, gromadzili materiały ikonograficzne i starali się odpowiedzieć na pytanie co zmieniło się w tym czasie na świecie.
Na czwartej lekcji nastąpiło podsumowanie i rozmowa jak zapamiętali to, co wydarzyło się w tym czasie na świecie.
Podsumowaniem był test, który przygotowałam w quizizz. Wtedy każdy indywidualnie mógł sprawdzić, czego nauczył się w tym czasie.
test XIX wiek
Z rozmów z uczniami (wszyscy mieli okazję się wypowiedzieć) udało się im dostrzec wszystkie elementy zmiany. Pojawiły się informacje o zmianach społecznych, gospodarczych, politycznych.
Myślę, że to nie była strata czasu. Oszczędność jednostek lekcyjnych i jednoczesne kształcenie różnych kompetencji. Wielu uczniów zrozumiało, że potrafią radzić sobie z historią.
Często narzekamy, że mamy za mało godzin. Polecam realizację projektu.
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz