poniedziałek, 1 października 2018

Na tropie kategorii rzeczownika.




Moje czwartaki świetnie sobie radzą na lekcjach. Potrafią pracować w grupie, parze. nauczyli się, co oznacza pisać od akapitu. Staram się na bieżąco obserwować, jak się uczą, żeby podążać za nimi. Nie chcę się spieszyć, żeby nie przegapić żadnej trudności i niejasności. teraz jest ważny moment na naukę prostych rzeczy,podstawowych. jednak zbyt szybkie podążanie za materiałem może spowodować, że lukii w umiejetnościach utrudnią naukę. Po kilku lekcjach poświęconych na zapisywanie i rozpoznawanie rodzajów zdań, przyszła pora na rzeczowniki.



Dzisiejsza lekcja zaczęła się od gry. Jaki przedmiot zaczynający się na "K"zabierzesz na bezludną wyspę.
Pomysłów było co niemiara. Najbardziej podobał się wszystkim komputer na bezludnej wyspie. W ten sposób ustaliliśmy, że rzeczowniki nazywają przedmioty.
Kolejne kategorie uczniowie rozpoznalwali na podstawie zestawu karteczek, na których zapisałam przykłady różnych kategorii. Ich zadaniem było połączenie wyrazów, które miały coś wspólnego.




Zadanie nie okazało się trudne. W grupie ustalili też, jakie nazwy można nadać poszczególnym kategoriom. Nazwy roślin, zwierząt, ozó i miejsc nie sprawiły kłopotu. Uczniowie zrobili wesołą notatkę.


Podsumowaniem lekcji była gra na kategorie i rzeczowniki. rzucałam kostką do wybranych osób pogając kategorię rzeczownika. Zadanie polegało na podaniu właściwego przykładu tej kategorii. później graliśmy odwrotnie. Widziałam, że kategorie rzeczownika nie sprawiły moim dzieciakom trudności. Jutro na poczatek lekcji wrócimy do kategorii dla przypomnienia.

Korzyści dla ucznia:
- samodzielność w odkrywaniu wiedzy;
- rozwijanie kreatywności;
- współpraca w grupie;
- zaangażowanie iwelu zmysłów;

Korzyści dla nauczyciela:
- zaangażowanie uczniów przez całą lekcję;
- wiadomosci powtórzone w różny sposób

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz