Jak efektywnie i ciekawie powtarzać zagadnienia gramaycznew klasie trzeciej? Stosując się do metody boksera szukałam sposobu, by moi uczniowie jak najlepiej wykorzystali czas w czasie lekcji. Od kilku miesięcy czytałam o escape room i postanowiłam wykorzystać go właśnie teraz.
Jak to zrobić? Oto moja wersja.
Po wejściu do klasy uczniowie zostali poinformowani o tym, co będą robić. Ustaliliśmy grupy (nie więcej niż 3 osobowe) oraz zasady pracy. Na poczatek dostali koperty. Tam znajdowało sie pierwsze zadanie - kodowanie.
Na tablicy znajdowały się słowa ułożone na tablicy kodowania. Słowa po odkodowaniu tworzyły zdania. trzeba było je rozpoznać i ułożyć we właściwej kolejności. Podkreślone wyrazy w zdaniach dawały wskazówkę do odnalezienia koejnej koperty.
W kopercie znajdował się kod QR do zadania znajdującego się na learningapps. Prawidłowe wykonanie zadania dawało wskazówkę do kolejnej koperty.
Kolejna koperta zawierała zdania złożone wspórzędne. ich rozpoznanie umożliwiło uzupełnienie krzyżówki. Hasło było wskazówką do odnalezienia kolejnego zadania.
Tutaj uczniowie znaleźli informacje o zasadzie działania szyfru Juliusza Cezara. Na tej podstawie trzeba było wykonać kolejne zadanie. Polegało ono na odnalezieniu zdania, które pasowało do wykresu znajdujcego się na kartce. Prawidłowe rozpoznanie dawało zaszyfrowaną wiadomość. Wykorzystanie szyfru Julisza Cezara dawało ostateczną wskazówkę do znalezienia klucza. (Właściwy szyfr znajduje się pod zdaniem przydawkowym)
Do dzieła moi drodzy. To nie jest takie trudne. Ja już szykuję pokój zagadek dla klasy drugiej tym razem z historii.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz