piątek, 16 lutego 2018

Motywy literackie, czyli powtórka lektur przed egzaminem.

Jak powtórzyć wszystkie lektury przed egzaminem?  Jak zachęcić uczniów do uwagi i pracy nad tekstami lektur pod koniec klasy trzeciej? To pytanie spedzało mi sen z oczu od września.



Ratunek przyszedł jak zwykle z nieoczekiwanej strony, a może właśnie powinnam powiedzieć z oczekiwanej, bo oczywiście z sieci. Na portalu poloniści z pasją pojawiły się pomysły na stworzenie teczki motywów literackich. Skorzystałam i podsunęłam zadanie uczniom. Z pewną taką nieśmiałością to zrobiłam,  obawiając się czy to zadanie chwyci. Chwyciło. Już w czasie pierwszych zajeć uczniowie pracowali chętnie, poszukiwali informcji o lekturach, rozmawili ze sobą, ba nawet się spierali o to, co było w treści danej lektury. Ciekawe było obserwowanie ich. Bardzo mnie cieszyło. Polecam sposób. Myślę, że zastosuję to jako jedną z metod pracy w młodszych klasach, by tworzyć takie zbiory motywów na bieżąco omawiania lektur. Szczegóły i materiały poniżej.


Przykładowe karty wykonane przez uczniów

przykładowe motywy literackie - w tym linku znajdziecie zestaw przykładowych motywów literackich z dodatkowymi zagadnieniami i zestawe lektur.

2 komentarze: