sobota, 30 maja 2020

Kufer bohatera, czyli kilka pomysłów na "W pustyni i w puszczy".


Uwielbiam Sienkiewicza. Tak myślałam, ale powrót do "W pustyni i w puszczy" okazał się trudną lekcją cierpliwości. Długa, liczne opisy i znajomość zakończenia sprawiły, że było trudniej niż myślałam. Cieszyłam się, gdy moi uczniowie stwierdzili, że była ok. To chyba dobrze?



Ponieważ lekturę omawiamy w czasach zdalnych trochę inaczej przebiegały lekcje, ale z całą pewnością podobne mogłyby się odbyć w normalnych, szkolnych warunkach.

Zaproponowałam uczniom zajęcia, które rozwijały kreatywność i samodzielność w zdobywaniu informacji. Wzięłam pod uwagę to, co lubią rozbić (rysowanie) i wyszły z tego następujące zadania:

1. Mapa podróży bohaterów: uczniowie na mapie Afryki zaznaczali i opisywali wydarzenia związane z podróżą bohaterów.
2. Kufer bohatera: wybranie 5 przedmiotów, które powinien mieć w swoim kufrze podróżnik. Ważne było uzasadnienie swojego wyboru, w oparciu o doświadczenia bohaterów powieści.
3. Moja Afryka: Wybranie i zaprezentowanie 3 ciekawych miejsc do zwiedzenia w Afryce.

Moi uczniowie się nie ociągali i pracowali wytrwale.

mapa podróży
cuda Afryki
 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz